Saturday, May 31, 2014

Kisah Agen Insuran Di Ajak Belajar Ilmu Hitam

Kisah Agen Insuran Di Ajak Belajar Ilmu Hitam

Keputusan Rasmi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan




CALON BN PRK Teluk Intan, Datuk Mah Siew Keong kelihatan gembira menerima ucapan tahniah daripada penyokong ketika keluar daripada di Bilik Gerakan BN Parlimen Teluk Intan ke Pusat Penjumlahan Undi di Dewan Besar SMK Abdul Rahman Talib, malam ini. - Foto Muhaizan Yahya

Tuesday, May 27, 2014

HARGA SAMSUNG Curved UHDTV MALAYSIA

Samsung Malaysia telah melancarkan siri televisyen terbaru mereka, dimana melaluinya membawakan televisyen dengan skrin melengkung buat pertama kali untuk pasaran Malaysia.
Samsung Curved UHD TV
Sebelum ini, Samsung telah memperkenalkan siri televisyen dengan skrin melengkung ini pada acara CES di Januari. Menggunakannya, Samsung mengatakan ia menawarkan sudut tontonan yang lebih luas, selain menawarkan paparan gambar yang jelas berbanding televisyen biasa.
Televisyen ini juga turut menyokong paparan UHD, yang mana membawakan paparan empat kali ganda lebih jelas berbanding paparan HD biasa. Televisyen ini turut hadir dengan algoritma terbina yang membolehkan gambar resolusi rendah dioptimasikan untuk paparan skrin berkenaan.
Samsung turut melengkapkan televisyen ini dengan pelbagai ciri-ciri televisyen pintar mereka yang lain – termasuk SmartHub yang diperbaharui.
Di Malaysia, Samsung Curved UHD TV bersaiz 65-inci ini akan dijual pada harga RM21999 bermula penghujung bulan ini.

Monday, May 26, 2014

ALFATIHAH : Video Anggota URB PDRM Maut Dalam Kejadian Langgar Lari Di Parit Buntar


Al fatihah kpd Mohd azwan(LKPL 169004) yg meninggal dunia akibat kejadian samun van rokok kt Bagan serai...
Kpd Bikers semua klu ada trnampak toyota wish silver(WRV 5308)&honda sivic warna biru(no xdpt) tlg lapor kn kt balai terdekat krn samun van rokok & d kategori agresif&bahaya

Lkpl169004 Mohd Azwan Akan bkahwin awal bln 6 ini..
URB KERIAN,IPK KERIAN PERAK...
Meninggal lebih kurang 12 pagi td dan jenazah arwah masih msih tempat kejadian ..
Semasa kejadian dalam tugas dan dilanggar oleh suspek samun..laporan akan menyusur..
Satu kes samun telah baru berlaku di parit buntar
Suspek 3 lelaki 1 malaysia Menaiki kereta toyota wish warna silver WRV 5308
Suspek telah melanggar 2org angg polis
1 meninggal 1 cedera parah(balai kuala kurau)
Sus menghala ke alor pongsu Minta panjang kan hebahan Berita tamat

New Nokia X Family


New Nokia X Family 

Your fastlane to Android Apps

Mai Layan Video


Maggi Hot Cup Tom Yam


Maggi Hot Cup Tom Yam

Mamee Chef Cup (Spicy Chicken Shiitake Flavour)



Mamee Chef Cup (Spicy Chicken Shiitake Flavour)



Sunday, May 25, 2014

Cadbury recalls 2 products tested positive for pig DNA

KUALA LUMPUR: Cadbury Confectionery Malaysia Sdn Bhd has taken immediate action by recalling its two products which were tested positive for traces of pig DNA (porcine).

Its head of corporate affairs, Raja Zalina Raja Safran, said they were informed that only Cadbury Dairy Milk Hazelnut (with batch number 200813M01H I2 that expires on Nov 13, 2014) and Cadbury Dairy Milk Roast Almond (with batch number 221013N01R I1 that expires on Jan 15, 2015) analysed by the Health Ministry were tested positive for traces of porcine. 
 
"No other Cadbury chocolates are affected by this test," she said in a statement here, today. 
 
She said the company would like to reassure their consumers that all Cadbury Chocolates manufactured in Malaysia were halal-certified by JAKIM, including the locations and raw materials used in the production of these products. 
 
"We are undertaking a full review of the supply chain to ensure all quality standards continue to be met. 
 
"We employ stringent quality procedures to ensure that our products are of the highest standard of safety and quality," she said. -- BERNAMA
Cadbury Dairy Milk Hazelnut and Cadbury Dairy Milk Roast Almond being taken off shelf at a supermarket. -- Bernama photo

Read more: Cadbury recalls 2 products tested positive for pig DNA - Latest - New Straits Times http://www.nst.com.my/latest/cadbury-recalls-2-products-tested-positive-for-pig-dna-1.604350#ixzz32kkYuU6z

Keputusan Piala Thomas 2014 : Malaysia Kalah Di Tangan Jepun

Malaysia Kalah 2-3 dengan Jepun
 

Saturday, May 24, 2014

Resepi Laksa Penang


Bahan-bahan ( lebih 6 orang )

sebungkus laksa direbus dan toskan
1kg ikan kembung/ selayang
2 liter air
3 biji bawang merah
belacan sebesar ibu jari
6 sudu besar cili boh (lebihkan kalau nak pedas)
4 keping asam keping
1 bunga kantan dibelah dua
seikat daun kesum
secubit garam
sedikit minyak untuk tumis
ulam: timun, bawang besar, cili merah, telur dsb

Cara-cara

rebuskan ikan dengan 2liter air.
asingkan isi ikan dan kisarkan bersama sedikit air rebusan yg ditapis, belacan dan bawang..
panaskan minyak dalam periuk dan tumiskan cili boh..kemudian masukkan bahan kisaran tadi..
sementara itu, kisarkan sisa tulang bersama baki air rebusan ikan, tapis dan tuangkan tapisan air rebusan ikan dalam periuk..
masukkan bunga kantan, daun kesum, asam keping dan masak sehingga pekat..perasakan dengan garam..kecilkan api dan biarkan masak hingga kuah pekat..
setelah masak, hidangkan bersama laksa yg telah direbus dan ulam.


Resepi laksa johor,
Resepi laksam,
Resepi laksa,
Resepi laksa penang,
Resepi laksa sarawak,
Resepi laksa sedap,
Resepi laksam sedap,
Resepi laksam kelantan original,
Resepi laksa penang asli,
Resepi laksa kedah,

Friday, May 23, 2014

Honda Vtec Turbo

Honda Vtec Turbo

Sukma XVII Perlis 2014 : Kolam Renang Sukma Perlis 2014





Top Carian Sukma 2014 :-)


sukma perlis 2014
sukma perlis
tarian sukma perlis 2014
sukma perlis
sukma perlis 2013
sekretariat sukma perlis 2014
tarikh sukma perlis 2014
sekretariat sukma perlis
logo sukma perlis
sukarelawan sukma perlis
maskot sukma perlis
sukma di perlis
lagu sukma perlis

SEIRING MENUJU KECEMERLANGAN : LAGU TEMA SUKMA XVII PERLIS 2014


SEIRING MENUJU KECEMERLANGAN

Heii..Pakat mai lah ramai ramai 
Kita berhimpun di Perlis 
Sukan Malaysia 17 
Perlis jadi tuan rumah 
Dengan satu tema 
Seiring menuju kecemerlangan 

Setiap kita 
Kemari bersama semangat waja 
Satu cita-cita 
Berusaha merangkul pingat juara 

Dalam gelanggang 
Kita bertekad capai kejayaan 
Dengan impian dan harapan 
Seiring menuju kecemerlangan 

Bersama teguhnya keazaman 
Bersama kukuhnya keyakinan 
Hingga ke akhir garisan 

Ayuhlah mulakan langkahmu
Seiring menuju ke hadapan 
Ikatan setiakawan 
Menjadi dorongan. 

Sukma Perlis ke tujuh belas 
Bersama kita menjayakan 
Dengan semangat kesukanan 

Sukma Perlis ke tujuh belas 
Bersama kita menjayakan 
Dengan semangat kesukanan 

Ayuhlah mulakan langkahmu 
Seiring menuju ke hadapan 
meraih kemenangan 
Seiring menuju kecemerlangan

MASKOT SUKMA XVII PERLIS 2014

Singa adalah merupakan ikon dan identiti Negeri Perlis yang amat dikenali sebagai "Singa Utara". Walaupun singa tidak pernah wujud di negeri ini namun singa diangkat sebagai imej utama logo kerana ianya melambangkan rakyat Perlis sendiri yang memiliki sifat dan jiwa seperti singa iaitu berani, pantas, cekap, suka hidup berkawan, pintar dan penyayang.

LOGO RASMI SUKMA XVII PERLIS 2014

Melambangkan kesetiaan kepada Raja dan Negara
Membawa makna keharmonian dan perpaduan dalam sukan
Memaparkan semangat juang dan kegigihan serta keberanian menghadapi pelbagai cabaran
Membawa makna keluhuran dan suci jiwa serta ikhlas

Kisah Panda Malaysia

Copy n paste je...
PANDA-PANDA La demo..

itulah lawak yg dibuat saat ini....mencetus isu hangat..macam2 pandangan negatif..cacian bodoh bangang dan mgkin fitnah dilemparkn...berikut antara info tentang panda di seluruh dunia yg boleh dirujuk sbg senaskah pengetahuan yg mgkin mbolehkan kita menilai semula pandangan kita...

1. Hanya terdapat 17 zoo di 12 buah negara yang ada panda ni. Malaysia negara no 13 yg terima panda..

2. Panda di National Zoo Washington DC di sewa RM 3.3 juta setahun iaitu RM 33 juta utk 10 tahun. Tetapi untung bersih dari penjualan barangan cenderahati panda SAHAJA adalah RM 3.85 juta setahun tak tmasuk tiket...

3. Panda di Zoo Toronto menyumbangkan kepada 10% peningkatan keahlian Zoo dan pertambahan 300 ribu pengunjung setahun. Ini memberi pulangan RM 10 juta setahun.. (^_^)

4. Zoo Edinburgh merekodkan jualan tiket melebihi 50% dari biasa sejak kedatangan panda. Jumlah pendapatan adalah triple dari 27 juta kepada RM 81 juta setahun.

5. Zoo Edinburgh juga mencatatkan peningkatan pelawat zoo apabila Panda mula mendiami zoo mereka daripada 536,000 pada tahun 2011 kepada 800,000 pada hujung tahun 2012.

6. Zoo Atlanta kena melobi kerajaan China selama 12 Tahun untuk dapatkan panda Zoo San Diego kena belanja RM 16 juta bagi kempen dapatkan panada. (^_^)

Hebatnya Malaysia? Tak perlu melobi.. Tak perlu berkempen. China tawarkan atas menghargai 40 tahun persahabatan Malaysia dan China. (^_^).

Tawaran ini bukan diterima bulat2..PM minta zoo negara buat kajian impak...zoo negara yg alami kerugian saban tahun apalagi tentulah setuju ibarat org mgantuk disorong bantal..
Jangkaan keutgn mgikut En Rosly Ahmad Lana, Timb presiden zoo negara ialah ...emm..sila buat reseach sendiri...

6. Sehingga kini dianggarkn ada lebih 40 buah zoo yg mmohon dr kerajaan China utk dapatkn seekor makluk hok mjadi isu ini...tp belum dperkenankn..

7. Ramai ore kata bakpo tak beli jah...tu la masalahnya kalu boleh beli lama doh zoo2 ini beli ttp masalah China mjadikan panda ini eklusif milik China malah kalu dpat anak pun perlu dipulangkn dalm usia 2 tahun..oleh kerana binatang ini semakin pupus dan sukar diperolehi + disukai ramai mjadikan China mletakn satu nilai yg tinggi utk sesiapa bminat thadapnya...

8. Terdapat 17 Zoo di 12 buah negara di dunia ini yang menyimpan panda dengan kos yang memakan puluhan juta untuk menguruskan mereka, tetapi mereka tetap menyimpan kerana pulangan yang dibawa oleh seekor haiwan paling comel di dunia iaitu PANDA sangat menguntungkan.

Entahlah...sekali pikir tak logik ttapi itulah kenyataannya..itulah nilai TAKDIR bg seekor makluk ciptaan Allah Taala bernama PANDA..yg mjadi rebutan dan cita2 semua pgurus zoo di dunia ini..
Kehadiran panda di malaysia pd perspektif lain. Betul atau bohong? Hanya mereka dan keluarga mereka yg tau

Wednesday, May 21, 2014

N7100XXUFND4 MALAYSIA GDRIVE Android 4.4.2 KitKat Firmware for Galaxy Note 2 GT-N7100

How to check Complete Model and Current Firmware

  1. Go to Settings
  2. Than Tap on About
  3. Here you can see Model Number: GT-N7100
  4. Example: Galaxy Note 2 (International)
  5. Example: Android 4.4.2
firmware check through OTA

N7100XXUFND4 Android 4.4.2 KitKat Firmware for Galaxy Note 2 GT-N7100 GDRIVE
link download Android 4.4.2 MALAYSIA

Sunday, May 18, 2014

N7100XXUFND4 Android 4.4.2 KitKat Firmware for Galaxy Note 2 GT-N7100- How to Install

 

Android 4.4.2 KitKat N7100XXUFND4 Official Firmware Download List

Samsung rolled out the firmware for the following countries. The firmware which are unbranded or not locked to any carrier, no matter of which country or region, can be flashed on any Galaxy Note 2 GT-N7100 model.

Malaysia: N7100XXUFND4_N7100OLBFND1_XME.zip
Philippines (Globe): N7100XXUFND4_N7100OLBFND1_GLB.zip
Philippines (Smart): N7100XXUFND4_N7100OLBFND1_SMA.zip
Vietnam: N7100XXUFND4_N7100OLBFND1_XXV.zip
Philippines (Sun Cellular): N7100XXUFND4_N7100OLBFND1_XTE.zip
Philippines (Open Line): N7100XXUFND4_N7100OLBFND1_XTC.zip
Indonesia: N7100XXUFND4_N7100OLBFND1_XSE.zip

[Firmware for rest of the countries and carrier will be added here when available]

How to Install
  1. Download Android 4.4.2 XXUFND4 Firmware for Galaxy Note 2 N7100 from the above list
  2. Download Odin 3.09
  3. Switch off your phone and boot Galaxy Note 2 N7100 into Download Mode by pressing and holding the Volume Down+Home+Power buttons (long press until the boot screen appear), now press Volume Up key to proceed to Download Mode.
  4. Extract the downloaded Odin3.09 zip file and run the Odin3 v3.09.exe file as an administrator (Right click on the .exe file and click on Run as administrator)
  5. Now connect your Galaxy Note 2 N7100 to your computer via USB cable
  6. In Odin3 screen, you should see a COM Port number like “0:[COM7]” at ID:COM section and “Added!” text at the message box. This means your device has been detected by Odin3.
  7. Make sure that, only the “Auto Reboot” and “F. Reset Time” options are checked.
  8. Now, extract the downloaded firmware zip file, you’ll find a firmware file with extension .tar.md5
  9. In Odin screen, click on AP (PDA in older Odin) button and select the firmware file with .tar.md5 extension (The firmware file look something like: N7100XXDLJ5_N7100ODDDLI7_INU.tar.md5)
  10. Now, click on the Start button to begin the installation process, wait few moments.
  11. Once completed, you would see “PASS!” message in ID:COM port having green background
  12. Your phone should automatically reboot after completion
  13. You can now disconnect your phone from computer
  14. Finish
Congrats! you have just finished the tutorial to update Android 4.4.2 KitKat official firmware on Galaxy Note 2 GT-N7100. Hope you successfully completed the update process. If you followed everything as mentioned in the above tutorial, then your device should now running on the latest Android 4.4.2 Jelly Bean build version XXUFND4. You can verify the firmware update details from Settings-About Phone.
Tq Credit 

Saturday, May 17, 2014

Doa Pendinding diri - Ayat Jabalin

 
 
Sekiranya Kami turunkan Al-Quran ini ke atas sebuah gunung, nescaya engkau melihat gunung itu khusyuk serta pecah belah kerana takut kepada Allah. Dan (ingatlah), misal-misal perbandingan ini Kami kemukakan kepada umat manusia, supaya mereka memikirkannya. [Al-Hashr : 21]
Dia lah Allah, yang tidak ada Tuhan melainkan Dia; Yang Mengetahui perkara yang ghaib dan yang nyata; Dia lah Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani. [Al-Hashr: 22]
 
Dia lah Allah, yang tidak ada Tuhan melainkan Dia; Yang Menguasai (sekalian alam); Yang Maha Suci; Yang Maha Selamat Sejahtera (dari segala kekurangan); Yang Maha Melimpahkan Keamanan; Yang Maha Pengawal serta Pengawas; Yang Maha Kuasa; Yang Maha Kuat (menundukkan segala-galanya); Yang Melengkapi segala KebesaranNya. Maha Suci Allah dari segala yang mereka sekutukan denganNya. [ Al-Hashr : 23]
 
Dia lah Allah, Yang Menciptakan sekalian makhluk; Yang Mengadakan (dari tiada kepada ada); Yang Membentuk rupa (makhluk-makhlukNya menurut yang dikehendakiNya); bagiNyalah nama-nama yang sebaik-baiknya dan semulia-mulianya; bertasbih kepadaNya segala yang ada di langit dan di bumi; dan Dia lah Yang tiada bandingNya, lagi Maha Bijaksana. [Al-Hashr : 24]

Credit Islam2u.nethttp://www.islam2u.net/index.php?option=com_content&view=article&id=340:doa-pendinding-diri-ayat-jabalin&catid=16:doa-doa-khusus&Itemid=81

Tuesday, May 13, 2014

Nik Zaris Nelydia Senrose Nik Sen : Nelydia Senrose : Bertudung




Nik Zaris Nelydia Senrose Nik Sen or better known as Nelydia Senrose

Kala jengking


Kala jengking ialah araknid berkaki lapan dengan ekor yang mempunyai sengat berbisa. Terdapat 1752 spesies kala jengking telah dikenalpasti di seluruh

Jambatan Ke 2 Pulau Pinang

Jambatan Ke 2 Pulau Pinang

Bihun Sup Lahar Kepar Kepala Batas Pulau Pinang


menghayati Bihun Sup Lahar Kepar Kepala Batas Pulau Pinang

Kelazatan Budu


Budu is a fish sauce and one of the best known fermented seafood products in Kelantan, Terengganu and Southern Thailand as well.

Anwar Ibrahim Cedera Kemalangan


Kuala Lumpur: Datuk Seri Anwar Ibrahim dan isterinya Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail terbabit dalam kemalangan kereta di Desa Sri Hartamas, di sini.
Dalam kejadian kira-kira jam 10 malam tadi, Anwar Ibrahim mengalami keretakan di tangan kanan berdekatan bahu namun berada dalam keadaan selamat dan tidak memerlukan pembedahan.

Pengarah Komunikasi PKR Fahmi Fadzil berkata, Wan Azizah juga berada dalam keadaan selamat dan kedua-dua mereka dirawat sebagai pesakit luar.

Menurutnya, kedua-dua mereka dirawat di Hospital Pakar Damansara dan kedua-duanya selamat dalam kejadian itu.
Foto

“Sebelum kejadian mereka dalam perjalanan pulang ke rumah selepas keluar makan bersama keluarga,” katanya.

Sumber 

Sunday, May 11, 2014

Ikan Bakar Tanjung Dawai









Pineng PN 938A Power Bank Rosak


Pineng PN 938A

aku beli power bank ne kat lelong.com.my .. tapi nasib baik penjual mahu tukarkan dengan baru.. sebab dulu sebelum beli katanya waranty tuk produk ne.rosok tukar baru :-)

tp aku ada 1 review tak baik dari penjual maplenet lelong.com.my



nah video penganti


Iwo Power Bank P42 13200mAh Unboxing Picture And Video



Iwo Power Bank P42 13200mAh Unboxing Video




Ikan Kelisa 2014
















Popular Posts