Wednesday, December 31, 2014

SELAMAT HARI LAHIR BUAT ISTERI TERSAYANG

Selamat Hari LAhir buat ISTERI TERSAYANG ... 


Tiada madah secantik bahasa, tiada kata seindah bicara hanya bingkisan ringkas buat tersayang... Semoga dengan meningkatnya usia diharap semakin mantap iman di dada.
 Jadilah ibu yang penyayang dan jadilah isteri yang solehah... 
Semoga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dan dipermudahkan perjalanan hidup...





Wednesday, December 17, 2014

Agihan Pendapatan ASB Tahun 2014 : Bonus ASB 2014 : 7.5 Sen Bonus 1 Sen

KUALA LUMPUR: Permodalan Nasional Bhd (PNB) mengumumkan agihan pendapatan 7.5 sen seunit dan bonus satu sen seunit bagi dana Amanah Saham Bumiputera (ASB) bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2014.
Pengerusi PNB Tun Ahmad Sarji Abdul Hamid berkata pemegang unit secara terkumpul memegang 137.07 bilion unit ASB.


Friday, December 5, 2014

Video : BoBoiBoy Musim 3 Promo Episod 7 - 10

Saksikan BoBoiBoy Musim 3 pada cuti sekolah ini setiap hari Isnin hingga Khamis, jam 5.35 petang hanya di TV3!

BoBoiBoy Musim 3 Promo Episod 7 - 10

Tuesday, August 19, 2014

IKTIBAR KISAH CINTA LAILA MAJNUN ASTRO OASIS

Baru-baru ini aku berkesempatan menonton Drama Cinta Laila Majnun yang disiarkan di Astro. Daripada drama tersebut terdapat pengajaran yang kita boleh ambil untuk dijadikan iktibar, lebih-lebih lagi kepada pasangan muda-mudi yang sedang hangat bercinta.
Drama Cinta Laila Majnun mengisahkan tentang seorang pelajar tahfiz bernama Khalid yang begitu mencintai seorang gadis bernama Laila. Percintaan Khalid dengan Laila tidak mendapat restu keluarga Laila disebabkan perbezaan darjat. Bila cinta tak kesampaian, Khalid tidak dapat menerima hakikat ketentuan takdir dengan menyalahkan Tuhan sehingga dia menjadi gila setelah Laila hendak dinikahi kepada pemuda lain. Setelah hidup seperti orang gila yang berjalan dari satu tempat ke tempat yang lain selama 3 tahun, Khalid ditakdirkan bertemu dengan Laila kembali.

Setelah bertemu kembali, Laila memberitahu Khalid, dia tak jadi berkahwin dengan pemuda yang ingin dikahwinkan oleh keluarganya dulu dan dia masih sendiri. Bila Khalid terdengar berita itu, dia seperti tersedar daripada penyakit gilanya dan dia cakap “Tuhan telah makhbulkan doa dia dan Laila”. Selepas itu, mereka terus berkahwin bila keluarga Laila merestui hubungan mereka.

Setelah beberapa lama, Laila pun mengandung. Sewaktu hendak melahirkan anak berlakunya komplikasi, sehingga mengakibatkan Laila meninggal dunia. Bila Laila meninggal dunia, Khalid tak dapat menerima hakikat ketentuan takdir sekali lagi dan dia terus menyalahkan Tuhan dengan mengatakan Tuhan terlalu kejam untuknya. Kemudian, Khalid telah menjadi gila kembali sehingga akhirnya di penghujung cerita dia tersedar akan kesilapannya yang menyintai Laila melebihi kecintaan kepada Tuhan.

Iktibar pertama yang kita boleh ambil daripada drama ini adalah tentang sikap Khalid yang hanya bersyukur kepada Tuhan disaat dia senang atau sewaktu permintaannya dikhabulkan Tuhan sahaja. Bila dia susah atau permintaannya tidak dimakbulkan Tuhan, dia terus menyalahkan Tuhan atau takdir. Ini satu sikap yang tak sepatutnya dicontohi kita, bila senang kita ingat Tuhan, bila susah kita lupa Tuhan.

Iktibar kedua yang kita boleh ambil daripada drama ini adalah sikap Khalid yang terlalu mencintai Laila sehingga melebihi segala-galanya termasuk kecintaan kepada Tuhan. Bila cintanya tak kesampaian, dia terus tak dapat menerima hakikat dengan menyalahkan takdir sehingga dia menjadi gila. Bila Laila meninggal dunia sewaktu melahirkan anak, dia menyalahkan takdir lagi sehingga dia menjadi gila sekali lagi. Inilah jadinya kalau kita mencintai sesuatu lebih kepada kecintaan pada Tuhan.

Sesetengah daripada kita, bila kita menyayangi seseorang yang bergelar kekasih, kita menyayangi sepenuh hati sehingga mengatasi segala-galanya termasuk kecintaan kepada Tuhan. Bila cinta tak kesampaian mulalah nak memberontak, bunuh diri atau menjadi gila seperti yang berlaku kepada Khalid. Dalam hidup ini Tuhan tak jadikan kita untuk bercinta tetapi untuk beribadah kepada-Nya. Jadi, tak perlu nak bercinta bagai nak rak kepada pasangan yang belum tentu menjadi suami atau isteri kita.

Kalau ada orang kata, kita hanya boleh jatuh cinta atau terpikat kepada hanya seorang perempuan atau lelaki sahaja dalam hidup kita, itu adalah pembohong. Sebenarnya dalam hidup kita, kita boleh terpikat kepada lebih daripada seorang perempuan atau lelaki. Maksudku disini, sekiranya perhubungan kita dengan seorang lelaki atau perempuan tak kesampaian, kita tak perlu risau kerana kita boleh terpikat lagi kepada lelaki atau perempuan yang lain pula. Jadi, sekiranya hubungan cinta kita terputus di tengah jalan tak perlulah nak pening-peningkan kepala memikirkan cinta yang dah pergi itu, carilah aje pasangan yang lain.

HUKUM BELI EMAS ETA


PENDAPAT-PENDAPAT BERKENAAN HUKUM BELI ETA

1. Eta dpt emas.. Loaded7 ko jual emas tu dengan persetujuan bayaran secara ansuran dgn formula tertentu kedua2 belah pihak.

2. Fiat xbersandarkan dgn emas.. kalau usd maybe.

3. psl item ribawi bila emas dgn emas, tp lain halnya kalau dgn wang kertas ada khilaf...n psl insentif tetap tu...kita jual beli, bukan plaburan...mcm kes byr ansuran...sy nk terangkn apa yg kita fhm je...psl video izudin tu...kalau lock brg xde...itu akn pluang mudarat kpd pmbli...sebb tu tok kata, kena ada stok...xde stok itu money game

4. ini pndpt sy.. maaf klu slh.. klu slah betol kn diri sy.. ETA boleh.. dlm islam (jual beli assalam/ jualbeli istisna')

5. sejak richard nixon tak mengikat duit dengan emas, maka duit bukan lagi dinilai bersandarkan emas. Hanya fiat semata2. Hanya sah diperlakukan oleh kerana diberi nilai oleh bank negara masing2


Bai’ Al-Salam – Konsep Akad Dalam Muamalah Islam
Ada banyak konsep perniagaan dalam Islam dan salah satunya adalah BAI’ AL-SALAM. Penerangan ringkas mengenai konsep akad Bai’ Al-Salam :

Bai’ al-salam (بيع السلم) ialah jual beli sesuatu barangan secara tangguh dengan bayaran harga secara tunai, seperti menjual barangan yang telah disifatkan butiran bentuk, spesifikasi, kualiti dan kuantiti secara terperinci dengan bayaran harganya dibuat secara tunai, manakala penyerahan barang ditangguhkan pada suatu masa yang ditetapkan.

Ulama empat Mazhab telah sepakat bahawa Bai’ al-Salam ini sah dengan enam syarat, iaitu :

1- Hendaklah ia diketahui jenisnya.

2- Hendaklah diketahui sifatnya.

3- Hendaklah diketahui jumlahnya.

4- Tempoh penyerahan ditentukan.

5- Mengetahui kadar nilai harganya.

6- Hendaklah tempat penyerahannya dimaklumi jika membawa barang tempahan ke sana memerlukan perbelanjaan.
HUKUM JUAL BELI ISTISNA’

Hukum jual beli Istisna’ menurut ulama yang membenarkan transaksi ini dengan berpendapat bahawa Istisna’ disyariatkan berdasarkan sunnah Nabi bahawa baginda pernah meminta dibuatkan cincin sebagaimana yang disebutkan dalam an-Nihayah fi Gharib-Hadits sebagaimana yang disebutkan yang bermaksud:
Rasulullah meminta dibuatkan cincin daripada emas
Menurut pendapat sebahagian ulama bahawa Istisna’tidak sah kerana menjual sesuatu yang belum wujud bukan melalui dengan cara jual beli salam.Dalam kitab al-Inshaf disebutkan bahawa al-Qadhi dan ulama yang sealiran dengannya menyatakan bahawa jual beli Istisna’ sesuatu barangan tidak sah kerana menjual sesuatu barang yang tidak ada selain cara jual beli salam.


 
di petik dari DEPB

Senarai Wakalah DEPB : PERAK PAHANG KELANTAN JOHOR KEDAH MELAKA NEGERI SEMBILAN

Senarai Wakalah DEPB 

PERAK 
PAHANG 
KELANTAN 
JOHOR 
KEDAH 
MELAKA 
NEGERI SEMBILAN


Wednesday, August 13, 2014

Kilang Getah : Lawak Jenaka

Cerita org potong getah

Seorang doktor gigi dan seorang pesakit wanita tua, yang kelihatan agak gelisah.
Untuk meredakan kegelisahannya, dr tersebut buat lawak.
“Makcik tau camner dia orang buat sarung tangan ni?, tanya doktor tersebut sambil menyarungkan sarung tangannya.
” Tak tau..” kata makcik tu.
Sambil melawak, doktor tu berkata,”Dia orang buat sarung tangan ni di China, asal satu tangki latex yang besar lepas tu pekerja-pekerjanya datang celup tangan dia orang. Bila dah kering, dia orang tanggalkan, jadilah sarung tangan ini.
Makcik tu tak senyum pun.
” Tak pe lawak tak jadi nih kot”,kata doktor tu.
Sedang dia memeriksa gigi makcik tersebut tiba-tiba makcik tu gelak sekuat hati,
“Ape yg kelakar, makcik”,tanya dr tu.
” Tak de….makcik terbayang camne depa buat kondom”, kata makcik tu.

Lawak Negro : Lawak Jenaka

KISAH 1001 MALAM.

Seorang lelaki Negro yg sedang kehausan telah terjumpa teko ajaib. Kemudian keluar lah jin dari teko tersebut dan menyuruh lelaki Negro tersebut membuat tiga permintaan.

Negro tersebut kemudian membuat permintaan lebih kurang berbunyi,

"Pertama, aku mahu jadi putih. Kedua aku mahu sentiasa kena air supaya sejuk dan tak dahaga. Dan yang Ketiga aku mahu tengok pungung wanita tanpa mereka sedari"

Permintaan lelaki Negro tersebut dikabulkan, lalu dia pun bertukar menjadi.......



...Mangkuk tandas 🚽...

p/s : Jangan minta sembarangan. Bersyukur dengan apa yg ada.

Nang Nok Sinopsis : Astro Ria : Cerita Seram

Mengisahkan nabil (ali) Berkahwin dengan Nang. Nang merupanya Hantu yg wujud 1000 tahun dahulu.. Keluarga nang memiliki ilmu hitam yang paling power. Hantu nang akan pindah dr jasad tua ke jasad muda untuk hantu nang kekal hidup selamanya.

Untuk kali ini nang ingin mengambil tubuh ila untuk misi hantu nang kekal hidup selamanya.

Wednesday, July 23, 2014

Rahsia Menambat Nafsu Suami : Buku Wanita Dewasa : Bacaan Dewasa

“Mengapa Kebanyakan Suami Kurang Menikmati Kepuasan Bila Bersama Isterinya?”

Seringkali terpampang di dada-dada akhbar tentang kes-kes poligami atau pun perceraian berlaku di mana sahaja. Walaupun pologami dan perceraian dibenarkan dalam agama, namun pastinya akan melukakan hati seseorang yang bergelar isteri. Antara penyebab terbesarnya adalah disebabkan oleh perhubungan seks hambar yang dipersembahkan oleh isteri itu sendiri. Ini menyebabkan sang suami menjadi bosan dan mula mencari kepuasan di luar.

Kebanyakan lelaki menginginkan seorang wanita yang pandai beraksi di ranjang dan berupaya memenuhi keinginan fantasi seksnya. Ini bermakna, bukan suami sahaja yang perlu memainkan peranan dalam melayari bahtera kenikmatan, bahkan si isteri juga perlu aktif dan bukannya menunggu sahaja. Apabila keinginan si suami gagal mencapai seperti mana yang diharapkan, berkemungkinan besar ianya akan di simpan sahaja tanpa berterus terang terhadap isteri demi menjaga hati.

Bukan salah isteri kerana kurangnya kemahiran melayan nafsu sahwat suami yang tercinta. Ianya hanya disebabkan kurangnya maklumat atau pendedahan tentang cara-cara dan teknik yang dapat memuaskan suami di ranjang. Sifat malu juga menjadi penghalang utama di antara kedua suami dan isteri untuk berbincang soal seks yang akhirnya dibiarkan berlarutan sehingga menjadi bebanan batin yang sukar untuk dijelaskan.



Walaupun suami anda berupaya menerbitkan sperma setiap kali bersama anda, ini bukan bermaksud dia puas 100%. Kepuasan inzal seorang lelaki hanya dapat rasai jika pasangannya mampu memberikan rangsangan yang secukupnya sehingga mencapai orgasm secara fizikal dan mental. Jika suami anda kurang terangsang atau pun kurang ghairah dengan hubungan seks tersebut, maka dia hanya memancutkan spermanya sahaja tanpa rasa puas secara batiniah.

Jadi, jika anda mahu puaskan suami anda ketika di ranjang, anda perlulah mempelajari cara-cara dan teknik yang betul supaya suami anda mampu mencapai 100% kenikmatan setiap kali bersama anda. Yang pastinya akan membuatkan anda lebih disayangi dan dirindui oleh suami setiap masa. Anda boleh memukau suami anda dengan tindakan-tindakan yang tidak dijangka namun amat mengujakannya.

Isteri yang dicintai oleh suami bukan sahaja dapat menjalankan tugasnya sebagai seorang isteri dan ibu kepada anak-anaknya, bahkan berupaya menjadi seorang penghibur yang terbaik. Anda mungkin tidak pernah mempelajarinya di kursus perkahwinan yang pernah anda hadiri, namun anda boleh menguasai kemahiran ini asalkan anda mahu untuk belajar. Anda tidak perlu keluar dari rumah pun kerana saya sudah menyediakan satu panduan yang sangat-sangat mudah dan efisyen untuk anda ikuti.




Iklan Raya Proton 2014 : Proton Compact Car : Proton Global Small Car (GSC)


Iklan Raya Proton 2014 : Proton Compact Car : Proton Global Small Car (GSC)

TERBAEK " NANTIKAN KEMUNCULANNYA "

Ramadan Big Box

Ramadan Big Box

Rm 49.90 :-)

Tarikh Akhir Poslaju 2014


 
Tarikh Akhir Poslaju 2014

Sedap Malam Sup Gear Box

Sedap Malam Sup Gear Box

Jam Besar Sungai Petani : Gambar Di Bulan Ramadan 2014




Jam Besar Sungai Petani : Gambar Di Bulan Ramadan 2014



Kos Servis Proton Preve CFE 60000KM






kali ini servis 60k km aku boleh berjimat dengan banyak kerana sepatutnya untuk servis 60k km kena tukar Minyak GEAR BOX CVT dan Spark Plug tapi di sebabkan nak jimat kos aku telah menukarkan spark plug pada servis 50k km > Kos Servis Proton Preve 50000KM

Kos Servis Proton Preve CFE 60000KM
    Minyak Injin RM 195
    Minyak CVT RM 165

Total RM 440.50

Thursday, July 17, 2014

Video Bersugi (Bersiwak)

Bersugi (bersiwak)

1. Bersugi atau bersiwak adalah suatu perbuatan bagi membersihkan mulut dan gigi
2. Bersugi hukumnya adalah sunat dan masanya ialah bila-bila masa tetapi masa yang paling dituntut ialah setelah bangun dari tidur, ketika hendak mendirikan sembahyang , ketika hendak membaca Al-Quraan dan ketika berubah bau mulut.
3. Dihukumkan makruh bersugi apabila telah gelincir matahari ( masuk waktu Zohor ) bagi orang yang berpuasa , sebagaimana sabda Rasulullah s.a.w. yang bermaksud :
“ Dari Abu Hurairah r.a.h. dari Nabi s.a.w. sesungguhnya bau mulut orang yang berpuasa itu disisi Allah s.w.t. itu lebih harum daripada kasturi “.
( Riwayat Muslim )

- Pada pendapat Imam Nawawi r.a.h bahawa tidak makruh bersugi bagi orang yang berpuasa sama ada telah gelincir matahari atau belum gelincir matahari.
4. Alat untuk bersugi ialah tiap-tiap sesuatu yang suci dan kesat seperti berus gigi , kayu arak ( siwak ) , rotan manggar kelapa dan lain-lain.
5. Hadith Rasulullah s.a.w. tentang bersugi :
1) Dari Aisyah r.a.h. “ Sesungguhnya Nabi s.a.w. telah bersabda bersugi itu membersihkan mulut dan mendapat redha dari Tuhannya “.
( Riwayat Baihaqi )

2) Dari Abu Hurairah r.a.h. dari Nabi s.a.w. telah bersabda :
“ Kalau tidaklah akan menyusahkan umatku akan aku suruh
mereka bersugi pada tiap-tiap waktu ketika berwuduk “.
( Riwayat Ahmad )

6. Cara perlaksanaan bersugi hendaklah dengan tangan kanan dan dimulakan dengan sebelah kanan mulut dan terus dilakukan atas langit-langit mulut dengan perlahan-lahan serta ke atas gusi dan gigi.
7. Di antara kelebihan bersugi ialah :

1) Sebagaimana sabda Rasulullah s.a.w. yang bermaksud :
“ Dua rakaat sembahyang dengan bersugi itu terlebih
baik pahalanya daripada tujuh puluh rakaat sembahyang
dengan tidak bersugi “.
( Riwayat Muslim )


2) Dapat menambahkan akal.
3) Dapat mencerahkan mata.
4) Melambatkan tumbuh uban .
5) Dapat menggandakan pahala.
6) Dapat mengucapkan Syahadah tatkala hampir ajal .
7. Sekiranya tidak dapat bersugi pada tiap-tiap waktu yang dituntuti hendaklah ia bersugi sekali dalam sehari.
8. Di antara sebab-sebab sembahyang orang yang bersugi itu lebih afdhal dan lebih besar fadhilatnya kerana ia akan mendatangkan lebih khusyuk sembahyangnya serta dapat memelihara pergaulan yang baik di dalam jemaahnya semasa sembahyang dengan bau mulut yang bersih dan harum serta cahaya gigi yang segar .

( Rujukan Kitab - Kitab Matla’al Badraian – Syeikh Daud Fattani ) 

Video Bersugi (Bersiwak) 


Cek Google Adsense 2014


Cek Google Adsense 2014 alhamdulillah dapat cek dari google untuk bulan 6 punya :-)

Sup Gear Box Lagi


Sup Gear Box

INSIDEN Mh17 Amsterdam Kuala Lumpur


KUALA LUMPUR: Malaysia Airlines mengesahkan telah menerima laporan dari Pusat Kawalan Udara di Ukraine yang pesawat MH17 terputus hubungan pada kira-kira 1415 (GMT)  dari waypoint Tamak, sekitar 50km dari sempadan Ukraine dan Rusia.

Pesawat Boeing 777 berlepas dari Amsterdam pada 12.15 tengahari (masa Amsterdam) dan sepatutnya tiba di Kuala Lumpur pada pukul 6.10 pagi Jumaat.

Terdahulu, pesawat Malaysia Airlines MH17 dikatakan terhempas di Ukraine, lapor Reuter.

Memetik sumber industri penerbangan, laporan tersebut menyatakan pesawat dalam penerbangan dari Amsterdam ke Kuala Lumpur.

Pesawat membawa 280 penumpang dan 15 anak kapal.

Sumber


KIEV: Seramai 280 penumpang, 15 kru maut selepas pesawat ditembak jatuh di Ukraine, kata Penasihat Menteri Dalam Negeri Ukraine yang dipetik Interfax, agensi berita negara itu.

SUMBER 

Gambar MH17: 100 mayat ditemui bergelimpangan di lokasi nahas

gambar sebelum  gambar berikut
Foto
KIEV: Pegawai Kementerian Kecemasan berkata, terdapat beberapa bahagian anggota badan yang sudah berkecai berada di sekitar sehingga 15 kilometer dari lokasi nahas pesawat berkenaan terhempas.

Beliau yang berada di lokasi kejadian berkata, sekurang-kurangnya 100 mayat ditemui bergelimpangan di lokasi berkenaan.

Sementara itu, Presiden Ukraine, Petro Poroshenko berkata, Angkatan Tentera negara itu tidak terbabit dengan laporan yang mengatakan pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH17 yang dalam perjalanan dari Amsterdam ke Kuala Lumpur itu ditembak jatuh.

"Pihak angkatan tentera tidak melepaskan sebarang tembakan terhadap mana-mana sasaran di udara," katanya dalam sidang media, sebentar tadi.

Bagaimanapun, beliau tidak menolak kemungkinan pesawat yang membawa 295 penumpang itu ditembak jatuh.

"Kami yakin mereka yang bersalah dalam tragedi ini akan bertanggungjawab terhadap perkara yang mereka telah lakukan," katanya.

Terdahulu, media melaporkan pesawat penumpang Boeing itu terhempas di Ukraine dekat sempadan Russia, malam ini.
Sementara itu, dalam Twitter Malaysia Airlines (MAS), melaporkan pihaknya terputus hubungan dengan pesawat MH17 dari Amsterdam.

Kedudukan terakhir pesawat ialah di ruang udara Ukraine.- Sky News

Sumber : Berita Harian

Tuesday, July 15, 2014

Gambar Video Sup Ekor : Menikmati Sup Ekor


Gambar Sup Ekor :-) lazat kan


Video Sup Ekor ... Meleleh beb......

Video Kinder Joy Eggs Unboxing July 2014 :




kinder joy,
kinder joy eggs,
kinder joy egg surprise,
kinder joy toys,
kinder joy cartoon,
kinder joy eggs and toy,
kinder joy surprise eggs unboxing,
kinder joy commercial,
kinder joy rio 2,
kinder joy eggs unboxing,

Monday, July 14, 2014

Gambar Video Sup Gear Box YANG Menyelerakan



Gear Box .. Setelah sekian lama tak makan gear box(atas faktor kesihatan) ramadan tahun ne aku terjebak kembali.

http://youtu.be/KZcvfKspU9c

Sunday, July 13, 2014

Gambar Germany Menang Fifa World Cup 2014




        
   
        
        
   
     
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
        
        
        
   
        
        
        
   
        
             
                  
                  
               
            
           
             
              
     
     
               
               
               
          
     
     
          
               
                
             
           
                 
                    
                    
                    
    
        
   
        
        
   
     
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
        
        
        
   
        
        
        
   
        
             
                  
                  
               
            
           
             
              
     
     
               
               
               
          
     
     
          
               
                
             
           
                 
                     
                    

GERMANY WINNER 2014

Scoring summary
Team stats
10
Total shots
10
7
Shots on target
2
20
Fouls
16
60%
Possession (%)
40%
5
Corners
3
2
Saves
6
3
Offsides
2
0
0
2
2
Other Germany matches

Tue, Jun 17, 12:00 AM
vs
Portugal
W 4 – 0
Full–time

Sun, Jun 22, 3:00 AM
vs
Ghana
2 – 2
Full–time

Fri, Jun 27, 12:00 AM
vs
United States
W 1 – 0
Full–time

Tue, Jul 1, 4:00 AM
vs
Algeria
W 2 – 1
Full–time

Sat, Jul 5, 12:00 AM
vs
France
W 1 – 0
Full–time

Wed, Jul 9, 4:00 AM
vs
Brazil
W 7 – 1
Full–time

Germany Argentina Final Fifa World Cup 2014 : Result Fifa World Cup 2014

Germany 1

Argentina 0

Need for Speed (2014) BluRay 720p Synopsis : Free Movie Download Gdrive Zippyshare


Story:

Framed by an ex-partner for a murder he did not commit, Tobey Marshall, a financially struggling custom-car builder and street-racer, spends two years in jail thinking about one moment. Fresh out of prison he reacquires the fastest car his workshop ever built and sold, and seeks to enter a secretive and extremely high-stakes race known as The DeLeon. His purpose; redemption, recognition from the world of racing and to solve his problems. Yet all this fades in comparison to his driving reason. Revenge. Above all, revenge. This is a story about love, redemption, revenge and motor oil all swirled together, but above all; It’s a story about fast, fast cars.

Movie info:

Link to IMDb


FORMAT…………………..: MP4
CODEC……………………: X264
GENRE……………………: Action
FILE SIZE………………..: 876.75 MB
RESOLUTION……………….: 1280*536
FRAME RATE……………….: 23.976 fps
LANGUAGE…………………: English
SUBTITLES………………..: NONE
RUNTIME………………….: 130 mins

Thursday, July 10, 2014

Kadar Zakat Fitrah 2014 : Seluruh Negeri : Utara Kedah Penang

ZAKAT FITRAH TAHUN INI KEKAL RM7
Menara Zakat – Jabatan Zakat Negeri KEdah (JZNK) melalui YBhg. Dato’ Syeikh Ghazali Haji Yaacob merangkap Setiausaha Jawatankuasa Zakat Negeri Kedah hari ini mengumumkan kadar zakat fitrah pada tahun ini masih sama seperti tahun sebelumnya iaitu RM7.


Tuesday, July 8, 2014

Gambar Germany Menang Besar Fifa 2014



Germany ratah brazil dengan keputusan ahkirnya 7-1 

Separuh Masa Pertama Brazil Germany : Keputusan Fifa 2014

GOL
GOL
GOL
GOL
GOL

5 GERMANY 0 BRAZIL

Full Time Result Brazil Vs Germany Fifa 2014 : Fifa 2014

Setakat skrg minit ke 89 Germany 7 Brazil 0

Minit ke 90 Brazil 1 Germany 7

FULL TIME RESULT BRAZIL 1 GERMANY 7

Brazil Di Malukan Oleh Germany : Piala Dunia Fifa 2014

Seketika ini brazil telah di ratah teruk oleh geng2 germany... minit ke 44 germany sudah mendahului dengan 5 gol.. brazil masih lagi telor ayam
GOL
GOL
GOL
GOL
GOL
5 KALI TU.. EEERRR TRAGIS SUNGGUH....

Saturday, July 5, 2014

Al Fatihah Biduanita Negara Datuk Sharifah Aini Meninggal Dunia

KUALA LUMPUR:  Biduanita negara, Datuk Sharifah Aini atau lebih mesra dengan panggilan Kak Pah meninggal dunia awal pagi tadi di Pusat Perubatan Pakar Damansara.

Allahyarham yang berusia 61 tahun menghembuskan nafas terakhirnya pada pukul 1.26 akibat jangkitan pada paru-paru.Allahyarham telah dimasukkan ke unit rawatan rapi di Pusat Perubatan Pakar Damansara pada Selasa.Biduanita itu dikesan menghidap fibrosis paru-paru dua tahun lalu. Kak Pah dimasukkan ke hospital oleh anaknya, Aliff Omar susulan kesukaran bernafas awal pagi Isnin.

Sharifah Aini anak pasangan Syed Jaafar Syed Sahil dan Sharifah Noor Syed Ahmad Al-Attas yang dilahirkan di Nee Soon, Singapura pada 2 Julai 1953.Namun sejak usia lapan bulan lagi, Kak Pah mula dijaga serta dibesarkan oleh neneknya, Tengku Wan Mariam Tengku Wan Tahir serta datuknya, Syed Sahil Syed Ali Al-Jufry, di Majidee, Johor Bahru.Datuknya seorang pemandu teksi dan kehidupan mereka keluarga bukanlah senang. 

Kak Pah sewaktu kecil pernah mengambil upah menggiling cili dan menjual buah nangka serta kuih.Titik tolak Kak Pah menjadi artis adalah selepas menjuarai pertandingan Bintang RTS 1968 di Singapura dengan lagu Tiga Malam. 

Beliau kemudian disunting menjadi artis rakaman EMI dan terus bertahan dengan label itu selama 38 tahun.Hasilnya, nama Kak Pah terukir dalam The Malaysia Book of Records sebagai penyanyi paling lama dengan sesebuah syarikat rakaman dan memiliki 135 album.Kak Pah menerima gelaran Biduanita Negara pada tahun 2006.

Wednesday, July 2, 2014

Bonus Raya Kakitangan Kerajaan 2014 : Bantuan Bonus Raya 2014



Bonus Raya 2014 : Kakitangan awam Malaysia tidak perlu menunggu terlalu lama bagi mengetahui samada Bonus atau Bantuan Raya 2014 akan diberikan pada tahun ini.Ini kerana…

Perdana Menteri, telah mengumumkan pemberian Bantuan Bonus Raya 2014 kepada 1.4 juta kakitangan awam sebanyak RM 500 dan RM 250 kepada Pesara bagi mengurangkan beban yang dihadapi penjawat awam dalam menghadapi persiapan untuk menyambut Hari Raya Puasa tahun ini.

Friday, June 27, 2014

Gambar Kemalangan Ngeri : Gambar Seram

Takziah kepada mangsa.. Dunia Tempat Persinggah Sementara Sahaja..

Chinese Temple Pulau Pangkor : Percutian Damai Laut : Trip Percutian Pulau Pangkor


Among the famous Chinese temple on the island are the Lin Chi Kong and Fu Lin Kong

Video Sekitar Chinese Temple Pulau Pangkor


Kota Belanda Pulau Pangkor : Trip Percutian Damai Laut : Trip Percutian Pulau Pangkor


Kota Belanda terletak di Pulau Pangkor, kira-kira 100 meter dari pantai.
1670 Kota Belanda ini dibina oleh Syarikat Hindia Timur Belanda (VOC) untuk menyimpan bijih timah yang diperolehi dari negeri Perak.
  • 1690 Rakyat tempatan yang tidak bersetuju dengan cara Belanda memperolehi bijih timah tersebut dan telah membinasakan Kota Belanda ini .
  • 1749 Belanda telah membinanya semula dan menempatkan seramai 80 orang pengawalnya di sini
  • Selepas tahun 1779 Kota Belanda tidak digunakan lagi kerana Belanda menumpukan kepada perdagangan rempah di MalukuIndonesia. Belanda juga berhadapan dengan Perang Napoleon di Eropah .
  • 1824 Belanda dan Inggeris secara tak rasmi membahagikan wilayah penguasaan masing-masing di Nusantara.
  • 1973 Kota ini telah dibina semula oleh Jabatan Muzium dan telah diwartakan sebagai monumen lama dan tapak tanah bersejarah di bawah Akta Bendapurba 1976 dalam Seksyen No. 247 , Warta Kerajaan Negeri Perak bertarikh 31 Mac 1970.
  • 1997 Kerajaan negeri Perak telah memajukan lagi kawasan ini sebagai kawasan perlancongan negeri Perak. Beberapa rumah limas tradisional negeri Perak telah dibina di sini. Pelbagai gerai makanan pakaian dan cenderamata ada di sini.
Beberapa bahagian kota ini telah dibaki semula dan diperindahkan di persekitaran perkampungan nelayan Melayu.

Video Kota Belanda Pulau Pangkor


Popular Posts